Kampanie Google Ads i pozycjonowanie stron – czy warto je ze sobą łączyć?

Kampanie Google Ads i pozycjonowanie stron – czy warto je ze sobą łączyć?

Istnieje kilka skutecznych form marketingu internetowego, a każda z nich posiada nieco inną charakterystykę. Najczęściej stosowane metody to kampanie Google Ads oraz działania SEO. Wyjaśniamy, dlaczego warto korzystać z nich jednocześnie.

Pozycjonowanie a kampanie Google Ads – różnice

Wbrew pozorom wymienione formy promocji swojej działalności w sieci różnią się od siebie pod prawie każdym względem. Płatne Kampanie google ads (w ofercie Critical) dają możliwość natychmiastowego dotarcia do klienta. Wystarczy wybrać preferowaną formę reklamy, ustalić budżet, a ta staje się widoczna dla odbiorców i może przynosić błyskawiczne zyski. Pozycjonowanie stron to działanie marketingowe nastawione na długoterminowe zyski. Czynności związane z SEO spłacają się dopiero po kilku miesiącach, jednak odpowiednio przeprowadzone będą przynosić zadowalające korzyści. W odróżnieniu od pozycjonowania kampania Google Ads może, ale nie musi opierać się na słowach kluczowych, wszystko zależy od formy wykorzystanej reklamy.

Łączenie kampanii Google Ads z pozycjonowaniem

Jak widać obie formy promocji różnią się od siebie, ale ich cechą wspólną jest zwiększanie liczby potencjalnych klientów. Wiele osób zastanawia się nad wyborem jednej, a w praktyce najlepszym wyjście jest wykorzystywanie obu strategii. Kampania Google Ads zwiększy ruch organiczny witryny już od pierwsze dnia działalności. Dzięki jej użyciu nie trzeba się martwić o niskie dochody w czasie rozkręcania swojego biznesu. Pozycjonowanie to działanie pozwalające na budowę stabilnej pozycji strony, a jego skutki mogą być odczuwalne przez wiele miesięcy. Pomimo różnic obie strategie marketingowe oddziaływają na siebie w sposób pośredni. Przykładowo interesują reklama Google Ads zachęca do zapoznania się z zawartością promowanej strony, ale jeżeli witryna nie będzie zoptymalizowana to klient może zrezygnować z chęci dokonania zakupu. Ponadto w zależności od wyboru jedna strategia może być nastawiona na promocje lokalną, a druga na pozyskiwanie klientów z całego kraju.

Share