Czy warto prowadzić kampanie Google Ads?

Czy warto prowadzić kampanie Google Ads?

W obecnych czasach większość biznesów rozwija się w Internecie. Łatwość uzyskania informacji, oszczędność czasu i prostota powoduje, że klienci chętniej szukają potrzebnych produktów online, zamawiając je bez wychodzenia z domu. Niedawna pandemia tylko pogłębiła ten efekt. Osoby zarządzające biznesami muszą się na nagłowić, w jaki sposób efektywnie prowadzić swoje kampanie promocyjnie. Jednym z narzędzi wspomagających przedsiębiorców są kampanie Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, stworzony przez firmę Google (dlatego współpracuje z ich wyszukiwarką), który wspomaga budowanie i prowadzenie kampanii reklamowych. System ma duży zasięg, ponieważ współpracuje z wieloma platformami, np. YouTube, WP, Onet itp. Zasięg realizowanych kampanii w głównej mierze zależy od ilości pieniędzy przeznaczonych na promocję.

Dlaczego warto wybrać kampanie Google Ads?

Wykorzystując kampanie Google Ads możemy liczyć na szybkie rezultaty. Wystarczy tylko skonfigurować kampanie, otrzymać potwierdzenie od moderatora i możemy ruszać z reklamą. System dostarcza użytkownikom wiele informacji zwrotnych, z których można sprawdzić jaka jest skuteczność reklamy i czy założone cele zostały zrealizowane. Istnieje również możliwość sprawdzenia swoich wyników na tle konkurencji. 

Co ważne, reklamy Google Ads są kierowane do odpowiedniej grupy osób, które mogą być zainteresowane naszymi produktami. Dla warsztatu samochodowego ważne jest oddziaływanie lokalne, a więc reklama będzie ograniczona do jakiegoś obszaru. Zaś sklep odzieżowy online z modą damską będzie chciał trafiać głównie do kobiet; lokalizacja nie będzie mieć tutaj żadnego znaczenia.

Kampanie Google Ads umożliwiają przejrzyste kontrolowanie swoich wydatków poprzez możliwość określenia dziennego limitu środków. Ponadto, pieniądze pobierane są dopiero w przypadku rzeczywistego kliknięcia. System pozwala również unikać niekorzystnych sytuacji, w przypadku “wyklikiwania” naszych środków przez konkurencje. Takie działania są wykrywane na podstawie podejrzanie wysokiej aktywności w danym zakresie wyszukiwania. 

Share